טלפון:
03-6494796


השוואה לחינוך רגיל

ההבדלים בין חינוך מונטסורי לחינוך רגיל

  1. מערכת החינוך הקונבנציונאלית דורשת כ- 1:1\4 מטר לילד. במונטסורי יש כ- 3 מטר רבוע מרחב תנועה לכל ילד. דבר הממזער אלימות, את תחושת הצפיפות ומאפשר לילדים לגדול בסבלנות וברוגע.
  2. בבתי הספר התלמידים ישובים על כיסא מול שולחן למשך שעות ארוכות, ללא יכולת לנוע ולדבר. הדבר גורם לניתוק בין הגוף למוח. מחקרים מראים כי המוח קולט טוב יותר כאשר הלימודים מתבצעים בשילוב של למידה ותנועה. במונטסורי, הלימוד מתבצע בשיתוף כלל החושים המאפשרים להטמיע ידע.
  3. בבית הספר התלמידים לומדים דרך שינון ומילוי חוברות. בבית הספר המונטסורי התלמידים לומדים דרך חוויה עם עזרים מונטסוריאנים .
  4. במסגרת הרגילה, המורה\הגננת היא הדמות המרכזית בכיתה. הילדים הם אלו השואבים ממנה ידע. בחינוך המונטסורי, הילד הוא המרכז. המדריכה \מורה מתבוננת בפעילות הילדים ומתאימה את הסביבה לילד. היא מעבירה לילדים שיעור בנושא שמעניין אותם ונותנת להם להמשיך לחקור וללמוד באופן עצמאי.

מחקרים אשר נערכו בארה"ב השוו בתי ספר ציבוריים למונטסורים והראו כי החינוך המונטסורי מפתח ילדים עם יכולות חברתיות ואקדמאיות טובות יותר.(מילוואקי ארה"ב ספ' 2006)

תלמידים עם רקע של חינוך מונטסורי מבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים זכו לציונים טובים יותר, גישה חיובית לבית הספר וסיכוי גבוה לסיים את בית הספר בהצלחה . (study by alcillia Clifford and carol takacs 1991)

במחקרים אלו עוד נמצא כי חינוך בשיטת מונטסורי ממזער אלימות ומעצימה יכולות רגשיות וקוגניטיביות .
 

יחס הילדים בחינוך מוטסורי נמוך בהשוואה לחינוך רגיל

יחס הילדים בחינוך מוטסורי נמוך בהשוואה לחינוך רגיל

חצר משחקים של כיתת גדולים

חצר משחקים של כיתת גדולים

יחס נמוך של ילדים למטר מאפשר לילדים לגדול בסבלנות וברוגע

יחס נמוך של ילדים למטר מאפשר לילדים לגדול בסבלנות וברוגע

הלימוד מתבצע בשיתוף כלל החושים המאפשרים להטמיע ידע

הלימוד מתבצע בשיתוף כלל החושים המאפשרים להטמיע ידע

הלימודים מתבצעים בשילוב של למידה ותנועה

הלימודים מתבצעים בשילוב של למידה ותנועה

שימוש בחושים להטמעת ידע

שימוש בחושים להטמעת ידע

בחינוך המונטסורי, הילד הוא המרכז

בחינוך המונטסורי, הילד הוא המרכז

כיתות לינוד מרווחות עם עזרי לימוד מונטסוריים

כיתות לינוד מרווחות עם עזרי לימוד מונטסוריים